Tuesday 1 December 2009

Trilingual

It's December of 2009, the last month in 2009. In a matter of weeks, I will be 16 officially. My birthday is on January 20 each year, so please remember ya! ^^
是2009年12月了,也就是2009年的最后一月。再几个星期我就是16岁了。我的生日是在每一年的1月20日, 所以请你们记得我的生日哦!^^
Sudah sampai Disember 2009. Disember juga merupakan bulan terakhir dalam 2009, sebenarnya bulan terakhir dalam setiap tahun, tapi apa perbezaannya? Dalam beberapa minggu lagi, saya akan menjadi 16. Hari jadi saya terjatuh pada Januari 20, jadi, ingat hari jadi saya ya!

Nothing much to say. I often write to keep myself occupied with something. I need something to distract myself from boredom. I don't like boredom.
其实我没有很多东西要分享。我之所以经常来论坛写作,是因为我必须让自己觉得繁忙。我必须有东西让我不觉得无聊。我不喜欢无聊的感觉,死气沉沉的。
Sebenarnya tidak banyak yang ingin saya kongsi. Saya suka menulis untuk membuat saya sibuk. Saya perlu sesuatu untuk menyibukkan sendiri. Saya tidak suka kebosanan.

Me 16 next year, but my mother forbids me from learning motorcycle. She says it is dangerous. I feel crestfallen. But I'm not very eager to learn motorcycling, so it gradually faded.
明年我16岁了,可是我妈妈拒绝让我学骑摩托车。她说摩托车很危险,随时都会出意外。听了过后,我感到非常失望。 不过,因为我对骑摩托车没有多大的兴趣,所以那个失望的感觉也渐渐驱散了。
Tahun depan saya akan menjadi 16, tetapi emakku melarang saya daripada menunggang motosikal. Dia kata menunggang motosikal amat bahaya, nyawaku mungkin dilayang bila-bila masa. Saya kecewa. Tetapi perasaan untuk menunggang motosikal tidak kuat, jadi kekecewaan itu tidak kekal dan telah luntur.

Anyway, I'm going to Singapore. The date is yet to be fixed. But I had made a passport, should be around mid-December. Looking forward to it!
我即将去新加坡了。日期还没有决定,不过我已经做了护照,护照的价钱也不便宜,我相信妈妈不会就这样打消了去新加坡的念头。应该会在12月中去新加坡。我好期待这个旅程!
Saya akan melawati Singapura pada bulan ini. Tarikh belum ditetapkan, tapi saya sudah membuat pasport. Tarikh barangkali jatuh pada tengah bulan ini. Saya amat gembira dan amat menantikan pengembaraan itu.




Do you like me writing my blog in trilingual? Please leave a comment. Thank you.
喜欢我用三种语言写作吗?' 请留下感想。谢谢。
Suka tak saya menulis dalam tiga bahasa? Sila tulis komen. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment